Learning Lab Arts and Design:Re-Processing the Future of Art and Design Education

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Imagine
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
HGK Jahrespublikation
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
127-136
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Christoph Merian Verlag
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In this article I reflect on changes of learning in art and design as shifts in methods and cultural practices. I link an historical overview of learning processes to contemporary art and design making to identify methods of research and teaching for the Learning Lab Arts and Design (LLAD). Western art academies supported learning as imitating aesthetic standards. Learning design in guild systems combined knowledge transfer and the invention of new products for changing societies. Later, learning in art and design schools moved away from pre-set métiers and media. It came to refer to individual creativity and transformation, a way to protest or express an attitude. In the 80s, learning art becomes a practice with focus on process, not outcome. In 2019, I propose that LLAD approaches the processes of art and design making as multifaceted practices of learning within digital and virtual learning environments. Learning is to be situated in various activities: imagining, repeating, improvising, documenting, researching, prototyping, playing, simulating or transforming.
Schlagwörter
design, art, didactic, academia, art history, design history
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Zitation
KING, Dorothée, 2019. Learning Lab Arts and Design:Re-Processing the Future of Art and Design Education. In: Kirsten LANGKILDE (Hrsg.), Imagine. Basel: Christoph Merian Verlag. 2019. S. 127–136. HGK Jahrespublikation. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30772