Rapid Street Game Design: Prototyping Laboratory for Urban Change

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Herausgeber:innen
de Lange, Michiel
de Waal, Martijn
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
The Hackable City: Digital Media and Collaborative City-Making in the Network Society
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
51-65
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Singapore
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Street games are predominantly physical games played in the streets, incorporating the built urban environment, spatial layout, social and political char- acteristics of urban sites into the gameplay. This paper outlines how rapid street game design and playing street games are means of knowledge generation for urban change. To develop the argument, it looks first at implicit aspects of design knowl- edge in an iterative design process. It then explores the role of explicit and implicit rules in game design as well as the concept of the magic circle that incorporates both the game design and the context of the actual urban site. Game design examples underpin the exploratory and prototyping aspects of street game design.
Schlagwörter
Rapid game design Urban prototyping, gaming, urban design
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-981-13-2694-3
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
'http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/'
Zitation
BEDÖ, Viktor, 2019. Rapid Street Game Design: Prototyping Laboratory for Urban Change. In: Michiel DE LANGE und Martijn DE WAAL (Hrsg.), The Hackable City: Digital Media and Collaborative City-Making in the Network Society. Singapore: Springer. 2019. S. 51–65. ISBN 978-981-13-2694-3. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3548