Mobile communities: How viable are their business models? An exemplary investigation of the leisure industry

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Autor:innen
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2006
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Electronic Commerce Research
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2006
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
103-121
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Abstract Communities (especially Virtual Communities) of Interest have been the focus of substantial discussion in academic literature. This paper addresses Communities of Interest within the leisure industry and discusses possible business models for the parties operating the platform. The described community platform is an innovative value added service concept for a mobile coordination support for individuals?A Mobile Community Support System. In this paper we extend the discussion about mobile communities to hybrid communities. The communities are hybrid in two ways: they use two different access channels, the Web and mobile devices, and they are built on real-world leisure communities that constitute themselves in the form of buddy lists in the virtual world of an ICT supported platform. We briefly depict the state of the art of IT in the leisure industry and describe the empirical aspects of the project objectives of the MCOR (Mobile Community Online Reservation) system.
Schlagwörter
Virtual Communities
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1567-4223
1873-7846
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra, 2006. Mobile communities: How viable are their business models? An exemplary investigation of the leisure industry. Electronic Commerce Research. 2006. Bd. 2006, S. 103–121. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/8697