Auflistung nach Autor/Autorin "Leisner, David"
Anzeige der Einträge 1-8 von 8
-
Create Video Games to Promote Well-Being of Elderly People – A Practice-Driven Guideline
Soldati, Marco; Zahn, Carmen; Bildibay, Doruk; Iseli, Tabea; Leisner, David; Niederhauser, Mario (2020-07-10)Human Aspects of IT for the Aged Population : Healthy and Active Aging. HCII 2020This paper presents a selection of game design concepts to promote social interaction between older people and players from other generations. Hardware-related interaction channels, game mechanics and game content can be ...04B - Beitrag Konferenzschrift -
Der Einfluss von interaktiven Lernvideos im Physikunterricht der Sekundarstufe II auf Lernerfolg und Interesse
Leisner, David (2020-01-13)Bildungsinstitutionen haben sich in Zeiten des raschen digitalen Wandels insbesondere interaktive Videos zur Unterstützung des effektiven Lernens zunutze gemacht. Folglich ist eine systematische Analyse, wie interaktive ...11 - Studentische Arbeit -
Die Rolle der Ästhetik von Interface-Designs
Ruf, Alessia; Leisner, DavidLern-Apps für Jugendliche - Digitale Unterhaltungsspiele für betagte Menschen. In interdisziplinären Projekten untersuchen wir die Rolle der Interface-Ästhetik im Kontext spielerischer Ansätze zur Unterstützung des ...00 - Projekt -
Effects of Game Mode in Multiplayer Video Games on Intergenerational Social Interaction: Randomized Field Study
Zahn, Carmen; Leisner, David; Niederhauser, Mario; Roos, Anna-Lena; Iseli, Tabea; Soldati, Marco (2022-02-16)JMIR Formative ResearchMaintaining social relationships is a basic human need and particularly essential in old age, including when living in a retirement home. Multiplayer video games can promote positive social interactions among players from ...01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift -
“Grandma! Grandpa! Let`s play together!” – Effects of game mode in multiplayer video games on intergenerational social interaction: A randomized field study
Zahn, Carmen; Leisner, David; Niederhauser, Mario; Roos, Anna-Lena; Iseli, Tabea; Soldati, Marco (2022)JMIR Formative ResearchMaintaining social relationships is a basic human need and particularly essential in old age, including when living in a retirement home. Multiplayer video games can promote the establishment and maintenance of social ...01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift -
Impact of learners’ video interactions on learning success and cognitive load
Ruf, Alessia; Leisner, David; Zahn, Carmen; Opwis, Klaus (2021)14th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL 2021Enhanced video-based learning environments provide new tools (e.g., hyperlinks) – along with the well-known basic video control tools (e.g., play, pause, rewind) – that afford learners‘ enhanced interaction with videos. ...04B - Beitrag Konferenzschrift -
Myosotis-Garden - Strategische Inititative
Niederhauser, Mario; Mateescu, Magdalena; Andrievici, Tudor; Iseli, Tabea; Bildibay, Doruk; Resch, Thomas; Riegler, Maja; Recher, Markus; Coyle, Adam; Leisner, David; Suter, Jonas; Klauser, Colin; Bühler, Orell; Schock, Ulrike; Fabian, AffolterIm Rahmen der Strategischen Initiative 2018-2020 der FHNW entwickelt und erforscht ein interdisziplinäres Team aus den Bereichen Kunst und Gestaltung, Musik, Psychologie und Informatik die Spielplattform Myosotis-Garden. ...00 - Projekt -
Optimierungsmöglichkeiten für den Umgang mit dem Kommunikationssystem Skype for Business beim Bundesamt für Kommunikation (BAKOM)
Leisner, David (2017-09-14)Beim Bundesamt für Kommunikation (BAKOM) wurde 2015 das Kommunikationssystem Skype for Business implementiert. Mit vorliegender Untersuchung wurde die Usability des Systems mittels benutzerorientierten Verfahren evaluiert ...11 - Studentische Arbeit