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    • An Experiment on Recommender Systems for SME Online Shops. 

      Stormer, Henrik; Werro, Nicolas; Risch, Daniel (2006-01-01)
      Recommender systems are often used in electronic shops in order to suggest similar or related products, potentially interesting products for a given customer or a set of products for a marketing campaign. Most recommender ...
    • Brachliegende Kundendaten im E-Commerce. 

      Risch, Daniel (2007-01-01)
      Nie zuvor wurde so viel Umsatz in E-Shops generiert und so viel Geld für das Online-Marketing ausgegeben. Doch inwieweit werden die CRM-Potenzialedes Internets heute bereits genutzt? Eine aktuelle Studie gibt Einblick in ...
    • Checkliste für den Datenschutz im E-Commerce. 

      Kummer, Mathias; Leimstoll, Uwe; Risch, Daniel (WEKA-Verlag, 2006-01-01)
      Bei der Personalisierung ging es ursprünglich um die Gestaltung der Benutzeroberfläche von Informationssystemen, also um das, was der Benutzer eines Programms am Bildschirm sieht. Wenn der einzelne Benutzer die Möglichkeit ...
    • Classification of Personalization Functions for E-Commerce Applications. 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2006-01-01)
      Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
    • Customer Profiles, Personalization and Privacy. 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra (2005-01-01)
      "CRM has become a buzzword in almost every company and organization during the last few years. The approach of a customer-centred view is neither new nor supremely innovative. What is it that makes managers and scientists ...
    • Fallstudie MTF Micomp: Integration mittels Sell-Side-Lösung (io-market AG). 

      Risch, Daniel (Hanser Verlag, 2006-01-01)
      Die MTF Micomp AG ist Teil eines der führenden Systemhäuser der Schweiz. Neben der Implementierung und dem Unterhalt von umfassenden Informatiklösungen verkauft das Unternehmen ein breites Sortiment in IT-Produkten. Um die ...
    • Fallstudie Schweizerische Bundesbahnen. 

      Risch, Daniel (Hanser Verlag, 2004-01-01)
      Die Schweizerischen Bundesbahnen (SBB) sind das grösste Reise- und Transportunternehmen der Schweiz. Rund 320 Millionen Fahrgäste nutzen jährlich die Bahn. Viele von ihnen profitieren von einer Jahresfahrkarte ? dem ...
    • Fresh & Frozen Food: B2B-Integration in der Lebensmittelbranche (Inspirion AG). 

      Risch, Daniel (Hanser Verlag, 2005-01-01)
      Als Zwischenhändler von hochwertigen Convenience- und Tiefkühl-Produkten in der Lebensmittelbranche beliefert Fresh & Frozen Food unter anderem die grossen Schweizer Detailhandelshäuser. Damit täglich die gewünschten ...
    • Kundenprofile im E-Commerce. 

      Risch, Daniel (Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW, Hochschule für Wirtschaft, Institut für Wirtschaftsinformatik IWI, Arbeitsbericht E-Business Nr. 29, 2007-01-01)
      Das Internet bietet besondere Eigenschaften, die den elektronischen Absatzkanal für die direkte, personalisierte Kundenansprache prädestinieren: Kein anderes Medium ermöglicht eine so einfache, schnelle und umfangreiche ...
    • myLandscapes.ch ? Explaining Recommender System Principles in a Web-based Application. 

      Risch, Daniel (2006-01-01)
      myLandscapes is a personalization demonstrator offering insight into some common personalization and recommender systems approaches. Instead of products that are offered in e-shops, myLandscapes provides pictures of ...
    • Outsourcing der Rechnungsabwicklung bei den SBB. 

      Risch, Daniel (2004-01-01)
      Bei der Einführung neuer Zahlungsmöglichkeiten entschieden sich die Schweizerischen Bundesbahnen für eine Third-Party-Billing-Lösung von yellowworld.
    • Personalization Beyond Recommender Systems. 

      Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe; Risch, Daniel (Springer, 2006-01-01)
      Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
    • Proceedings of CollECTeR Europe 2006. 

      Schubert, Petra; Risch, Daniel (University of Applied Sciences Northwestern Switzerland, Institute for Business Economics, Basel, Switzerland, 2006-01-01)
      The CollECTeR series of conferences (http://www.collecter.org/) was established to link research centres at universities to form a basis for collaborative research in Electronic Commerce. Conference Topic 2006: Collaborative ...
    • Recommending Products with a Fuzzy Classification. 

      Stormer, Henrik; Werro, Nicolas; Risch, Daniel (2006-01-01)
      Recommender systems are becoming more and more important for online shop systems. A recommender system suggests potentially interesting products to customers. However, shop administrators typically want to influence the ...
    • The Effect of Virtual Relationships on E-Shops, A Case-Study-based Approach. 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra (2004-01-01)
      The paper presents and applies the methodology and techniques of cross case analysis (CCA). The authors identify patterns of success in the field of e-shops and virtual relationships. The findings are based on six selected ...
    • The Personalization Map, An Application-Oriented Overview of Personalization Functions. 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (GITO, 2006-06-22)
      Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...