Das «Frauenstimmrecht» in Deutschschweizer Geschichtslehrmitteln auf der Basis des Lehrplans 21. Eine kompetenzorientierte Analyse

Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2022
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Didactica Historica
Special issue
Les femmes font l’histoire. Geschichte, von Frauen gemacht. Le donne nella storia
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
8
Pages / Duration
1-12
Patent number
Publisher / Publishing institution
Editions Alphil
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
320 - Politik
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2297-7465
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
License
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/'
Citation
ZIEGLER, Béatrice und Martin NITSCHE, 2022. Das «Frauenstimmrecht» in Deutschschweizer Geschichtslehrmitteln auf der Basis des Lehrplans 21. Eine kompetenzorientierte Analyse. Didactica Historica. 2022. Nr. 8, S. 1–12. DOI 10.33055/DIDACTICAHISTORICA.2022.008.01.135. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4698

Version History

Now showing 1 - 2 of 2
VersionDateSummary
2*
2023-02-23 12:07:24
Volltext, Lizenz, Korrektur DOI
2022-12-22 09:52:14
* Selected version