FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Suche 
  •   IRF Home
  • Hochschule für Angewandte Psychologie
  • Suche
  • Hochschule für Angewandte Psychologie
  • Suche
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suche

Ohne weitere Angaben werden alle Dokumente und Datensätze durchsucht, die einen Begriff enthalten.
Verwenden Sie die erweiterten Suchfilter, um die Abfrage zu verfeinern.
Autoren und Autorinnen können eindeutig mit „Name, Vorname“ gefunden werden. Inklusive Gänsefüsschen.

Erweiterte Suchfilter anzeigenErweiterte Suchfilter verstecken

Filter

Verwenden Sie Filter, um die Suchergebnisse zu verfeinern.

Anzeige der Einträge 1-10 von 10

  • Sortiermöglichkeiten:
  • Relevanz
  • Titel aufsteigend
  • Titel absteigend
  • Erscheinungsdatum aufsteigend
  • Erscheinungsdatum absteigend
  • Ergebnisse pro Seite:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Automatisierte Sprengstofferkennung von 2D Röntgensystemen mit multi-view Technologie: gehört das Entfernen von elektronischen Gegenständen aus dem Handgepäck bald der Vergangenheit an? 

Hügli, David; Merks, Sarah; Schwaninger, Adrian (2021-03-04)
06 - Präsentation
Thumbnail

Arbeitsdauern bei der visuellen Inspektion von Gepäckröntgenbildern 

Buser, Daniela; Sterchi, Yanik; Schwaninger, Adrian (2021-03-05)
06 - Präsentation
Thumbnail

Einsatz und Evaluation von vier digitalen Tools in einer Grosslehrveranstaltung 

Schwaninger, Adrian (2021-08-25)
06 - Präsentation
Thumbnail

Technology acceptance of four digital learning technologies (classroom response system, classroom chat, e‑lectures, and mobile virtual reality) after three months’ usage 

Sprenger, David; Schwaninger, Adrian (2021)
International Journal of Educational Technology in Higher Education
Digital technologies have gained much popularity in education thanks to the cost efficiency they gain through scalability. While the acceptance of some of these new digital technologies has been investigated, there are few ...
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Thumbnail

Evaluation of four digital tools and their perceived impact on active learning, repetition and feedback in a large university class 

Tautz, Dorothee; Sprenger, David; Schwaninger, Adrian (2021-09)
Computers & Education
Large university classes often face challenges in enhancing active learning, repetition and feedback in the classroom which are essential for promoting student learning. In this study, we evaluated the implementation of ...
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Thumbnail

Field study: Time on task for X-ray screening of cabin baggage 

Buser, Daniela; Schwaninger, Adrian; Sterchi, Yanik (2021-10)
06 - Präsentation
Thumbnail

Project TRAI - Target Recognition using Artificial Intelligence 

Schwaninger, Adrian (2021-05-20)
06 - Präsentation
Thumbnail

Automated explosives detection with 2D multi-view X-ray for baggage screening 

Hügli, David; Merks, Sarah; Schwaninger, Adrian (2021-10)
06 - Präsentation
Thumbnail

Examining artifacts of threat image projection for cabin baggage screening - results of a rating and detection performance study 

Riz à Porta, Robin; Sterchi, Yanik; Schwaninger, Adrian (2021-10-15)
06 - Präsentation
Thumbnail

Nonverbal behavior of interviewers influences the competence ratings of observers in recruitment interviews: a study investigating social influence using 360‑degree videos with virtual reality and 2D screen displays 

Wyssenbach, Thomas; Zeballos, Melina; Loosli, Stefan; Schwaninger, Adrian (2021-06)
Virtual Reality
This study examined whether an interviewer’s nonverbal behavior influences observers’ competence ratings in a recruitment interview using 360-degree videos experienced with immersive virtual reality (VR-cardboard) and 2D ...
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiesen BereichErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren

Kontext

Erweiterter Export: CSVErweiterter Export: RISErweiterter Export: BibTeXErweiterter Export: CSVErweiterter Export: RISErweiterter Export: BibTeX

Entdecken

Autor/Autorin
Schwaninger, Adrian (10)
Sterchi, Yanik (3)Buser, Daniela (2)Hügli, David (2)Merks, Sarah (2)Sprenger, David (2)Loosli, Stefan (1)Riz à Porta, Robin (1)Tautz, Dorothee (1)Wyssenbach, Thomas (1)... mehrThema360-degree video (1)Active learning (1)Behavioral intention (1)Classroom chat (1)Classroom response system (1)Digital learning technologies (1)Digital tools (1)E-learning (1)E-lectures (1)Feedback (1)... mehrErscheinungsdatum
2021 (10)
Enthält Datei(en)Nein (10)

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

IRF Handbuch
Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht | IRF-Reglement