Suche
Anzeige der Einträge 1-10 von 42
Arbeit am Rahmen. A.N.Y.P. und when tekkno turns to sound of poetry
(Diaphanes, 2018)
Paratexte. Zwischen Produktion, Vermittlung und Rezeption
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Practice Sharing
(Language Based Artistic Research (SAR Special Interest Group), 2020-12)
Practice Sharing
Practice Sharing is an online presentation of expanded approaches to language-based practice within the field of artistic research. Over 70 individuals and collaborations are included in this first 'sharing'. The intent ...
10 - Elektronische-/ Webpublikation
Radical Presence – Radical Presents
(2019-12-04)
06 - Präsentation
'Counter-conscious’ Ways of Life
(Brand New Life, 2019)
Artwork as Institution
In his opening address to the symposium Art Creating Society at the Museum of Modern Art Oxford in 1990, Stephen Willats compelled participants and the audience to contribute their viewpoints on the development of a new ...
04A - Beitrag Sammelband
Old Media, Networks & Borders. You’ve Got 1243 Unread Messages at the Latvian Center for Contemporary Art
(2018)
Brand-New-Life. Magazin für Kunstkritik
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Gespräch zwischen Maximiliane Baumgartner, Luca Beeler, Maurin Dietrich, Gloria Hasnay und Lucie Kolb
(Neuer Essener Kunstverein e.V., Kunstverein München e.V., Motto Books, 2020)
Maximiliane Baumgartner. Ich singe nicht für Bilder schöne Lieder
Ich singe nicht für Bilder schöne Lieder von Maximiliane Baumgartner ist die erste umfassende Publikation, die ihre künstlerische Praxis der letzten vier Jahre im Bezug zu den Handlungsfeldern der Malerei, der Aktions(-r ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Rewrite-ability. Making the catalogue rewritable, challenging author-ities
(2021)
Teaching the Radical Catalogue: A Syllabus 2021–22
10 - Elektronische-/ Webpublikation
Wir publizieren
(2019-12-09)
06 - Präsentation
Annotating Publishing
(2019-06-17)
06 - Präsentation
Study, Not Critique
(transversal texts, 2018)
Study, Not Critique considers the fine line between self-determined knowledge production and a commodified form of critique. The book examines three journals from the 1970s, 1990s and 2010s, each of which stands for a ...
02 - Monographie