• Innovating teaching and instruction in turbulent times. The dynamics of principals’ exploration and exploitation activities 

      Pietsch, Marcus; Tulowitzki, Pierre; Cramer, Colin (2022-05-24)
      Journal of Educational Change
      In turbulent environments, schools have to adapt to constantly changing conditions. According to ambidexterity theory, whether they are successful in this primarily depends on their leaders and how they manage the tension ...
      01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
    • Principals between exploitation and exploration. Results of a nationwide study on ambidexterity of school leaders 

      Pietsch, Marcus; Tulowitzki, Pierre; Cramer, Colin (2020-08-17)
      Educational Management Administration & Leadership
      Both organizational and management research suggest that schools and their leaders need to be ambidextrous to secure prosperity and long-term survival in dynamic environments characterized by competition and innovation. ...
      01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
    • Qualifikation für Schulleitung und besondere Aufgaben 

      Tulowitzki, Pierre; Kruse, Christoph (2020-10-20)
      Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung
      Die Qualifikation für Schulleitung erfolgt in Deutschland je nach Bundesland auf unterschiedlichem Wege. Zusätzlich existieren in allen Bundesländern i. d. R. freiwillige Qualifikationswege für besondere Aufgaben an Schulen. ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Schulleitungen in Deutschland - Kurzbericht zur Studie 

      Cramer, Colin; Groß Ophoff, Jana; Pietsch, Marcus; Tulowitzki, Pierre (2020-05-25)
      Die Relevanz von Schulleitung für die Schulentwicklung sowie für die Leistungen von Schülerinnen und Schülern wird inzwischen international wie national konstatiert. Zwar liegen in Deutschland vereinzelt empirische Studien ...
      05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht