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Legal Issues of Personalized E-Commerce Applications
(2004)
Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS 2004)
Using electronic media for interaction with customers enables enterprises to integrate customer activity and knowledge about customers resulting in a high-quality relationship thus turning buying processes more efficient. ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Rechtliche Implikationen der Personalisierung
(Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 2003)
Aktuelle Untersuchungen kommen häufig zum Ergebnis, dass der Internetauftritt vieler Unternehmen nicht den rechtlichen Anforderungen entspricht, die aus juristischer Sicht an öffentlich zugängliche Websites zu stellen sind. ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Legal Requirements for the Personalization of Commercial Internet Applications in Europe
(Taylor & Francis, 2006)
Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce
Most e-commerce applications require the collection and storing of information about customers. As a consequence, the performed transactions involve legal issues. For three years, the authors have been involved in a project ...
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift