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Personalization Beyond Recommender Systems
(Springer, 2006)
IFIP International Federation for Information Processing
Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
E-Commerce-Studie 2002: E-Business in KMU - Einsatz, Potenziale und Strategien
(Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 2002)
Das Kompetenzzentrum E-Business am Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB) der Fachhochschule beider Basel (FHBB) führte im Sommer 2001 in Zusammenarbeit mit der Wirtschaftskammer Baselland und dem Medienpartner ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Classification of Personalization Functions for E-Commerce Applications
(2006)
CollECTeR 2006 Workshop Conference Proceedings
Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
ICT and Innovation in Small Companies
(2007)
Proceedings of the 15th European Conference on Information Systems
The small business sector is very important to most economies generating significant wealth and employment. It has generally been accepted that small business owners are less likely to embrace innovation and less likely ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Internet Groupware Systems for Project Management: Experiences from a Longitudinal Study
(2003)
Proceedings of the 16th International Bled Electronic Commerce Conference
This paper describes a longitudinal study of practical experiences with three different groupware systems over a period of three years. The findings are based on surveys conducted each year among the project participants. ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Handbuch zur Personalisierung von E-Commerce-Applikationen
(Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 2002)
Im Rahmen eines von soft[net] geförderten Projekts entwickelt das Kompetenzzentrum E-Business am Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB) der Fachhochschule beider Basel (FHBB) Grundlagen für Personalisierungstools ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Personalisierung von E-Commerce-Applikationen in KMU: Schlussfolgerungen aus einer empirischen Untersuchung
(Physica, 2002-09-01)
E-Commerce: Netze.Märkte.Technologien
Personalisierung von E-Commerce-Applikationen ist ein Thema, das mit fortschreitender Reife der Systeme zunehmende Bedeutung erlangt. Es gibt heute bereits integrierte E-Commerce-Software, die E-Shop und Personalisierung ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Paid Content im Internet: Eine Studie über Erfahrungen und Trends
(Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 2003)
Schon die klassischen Nationalökonomen haben uns seit David Ricardo gelehrt, dass die Knappheit eines Gutes dessen Preis massgeblich bestimmt. Nun sind Informationen im Internet nicht gerade knapp und so verwundert es ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
ICT Outsourcing in the Swiss SME Sector: Conclusions and Typcial Company Clusters
(2008)
ECIS 2008 Proceedings
The outsourcing of ICT services has been common place in large organizations for many years. To date, most of the published research has focused on large organizations with very limited discussion exploring outsourcing in ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Business Software Integration: An Empirical Study in Swiss SMEs
(2005)
Proceedings of the 18th Bled eConference, eIntegration in Action
The integration of information systems is a topic which has long been discussed in the literature. Due to technological development, the possibilities for integration have considerably improved in recent years. The following ...
04B - Beitrag Konferenzschrift