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Selling Books Online: An Evaluation of Australian and Swiss E-Shops
(2005)
Proceedings of the 18th Bled eConference, eIntegration in Action
The Extended Web Assessment Method (EWAM) is an evaluation tool specifically created for the assessment of electronic commerce applications. One of the oldest evaluation methods of its kind, EWAM has been revised and ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Personalized Commercial Web Sites
(2006)
Proceedings of CollECTeR Europe 2006
Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in marketing and information systems as well as in other research disciplines. In this paper we present findings from a longitudinal research project ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Web Assessment: Applied to the Agreement and Settlement Phase
(1997)
Proceedings of the 4th Emerging Markets Symposium
One of the most profound consequences of the ongoing information revolution is its influence on how economic value is created and extracted. The new information infrastructure redefines the relationships between buyer, ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Billing Studie 2006 - Debitorenmanagement im Schweizer Gesundheitswesen
(Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW, Hochschule für Wirtschaft, Basel , Institut für Wirtschaftsinformatik (IWI), 2007)
Im Vordergrund der durch die Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW erhobenen Studie steht die Frage, inwieweit das Debitorenmanagement in Zukunft die Aufgabe von Fachspezialisten sein wird bzw. sein soll. Das Debitorenmanagement ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Managing High Variety: How to Overcome the Mass Confusion Phenomenon of Customer Co-Design
(2003)
Proceedings of the 3rd Annual Conference on "Managing through variety: The European style?"
The idea of integrating users into the design and production process is a promising strategy for companies being forced to react to the growing individualization of demand. While there is a huge amount of managerial ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Case Study Triamun: Solving IT Integration Problems in the Health Care Sector with the Innovative Use of an ASP Software Solution
(2004)
Proceedings of the Tenth Americas Conference on Information Systems (AMCIS 2004)
This paper presents the lessons learned from a case study about the integration of information systems in the health care sector. The company Triamun developed an ASP software solution for the seamless integration of a ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Die NetAcademy als Medium für die Learning Community eines Masterprogramms an der Universität St. Gallen
(Josef Eul Verlag, 1999)
GeNeMe99 - Gemeinschaften in Neuen Medien
Seit einiger Zeit erfährt der Begriff ?Community? wieder eine starke Verbreitung, nicht zuletzt aufgrund der explosionsartigen Verbreitung des Internets und dessen Akzeptanz. Auch im Bereich Aus- und Weiterbildung tragen ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Internet-Plattform für eine Learning Community im Projektmanagement (2. Erfahrungsbericht)
(Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 2001)
Die Vermittlung von praxisnahem Wissen ist eine der wichtigsten Aufgaben der Fachhochschulen. Aus diesem Grund führen die Studierenden der Betriebsökonomie der Fachhochschule beider Basel (FHBB) im dritten und vierten ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Communities and Personalization for Individual Products
(2002)
Proceedings of British Academy of Management Annual Conference
The use of electronic media for economic transactions adds a new potential to the vendor-buyer relationship. It gives the customer a voice, an input channel from which he or she can participate in a number of activities ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Legal Issues of Personalized E-Commerce Applications
(2004)
Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS 2004)
Using electronic media for interaction with customers enables enterprises to integrate customer activity and knowledge about customers resulting in a high-quality relationship thus turning buying processes more efficient. ...
04B - Beitrag Konferenzschrift