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Web Assessment: Applied to the Agreement and Settlement Phase
(1997)
Proceedings of the 4th Emerging Markets Symposium
One of the most profound consequences of the ongoing information revolution is its influence on how economic value is created and extracted. The new information infrastructure redefines the relationships between buyer, ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Die NetAcademy als Medium für die Learning Community eines Masterprogramms an der Universität St. Gallen
(Josef Eul Verlag, 1999)
GeNeMe99 - Gemeinschaften in Neuen Medien
Seit einiger Zeit erfährt der Begriff ?Community? wieder eine starke Verbreitung, nicht zuletzt aufgrund der explosionsartigen Verbreitung des Internets und dessen Akzeptanz. Auch im Bereich Aus- und Weiterbildung tragen ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
How to Do Computer Ethics - A Case Study: The Electronic Mall Bodensee
(1997)
Proceedings of The First Conference on Computer Ethics: Philosophical Enquiry (CEPE 97)
In this article the authors present a model of ethical analysis and decision making for the field of computer ethics--a model that actually works for all areas of applied ethics. It is argued that a rich and complex fabric ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Web Assessment - Measuring the Effectiveness of Electronic Commerce Sites Going Beyond Traditional Marketing Paradigms
(1999)
Proceedings of the 32nd HICSS Conference
Successfully conducting business on the Internet calls for new marketing paradigms that meet the requirements of the unique combination of its inherent characteristics: electronic markets, technological platform, and ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
E-Business & KMU: Situationsanalyse und Massnahmen zur Stützung der E-Business-Kompetenz von KMU durch ein Kompetenznetzwerk schweizerischer Fachhochschulen
(Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 1999)
Abschlussbericht KTI-Projekt Nr. 4205.1. Ausgangslage: Der Mittelstand und kleine Unternehmen setzen ?E-Business?-Anwendungen zur Effizienz- und Absatzsteigerung erfahrungsgemäss nur vereinzelt oder nur partiell an. Die ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Internet-Beiträge: Künftige Entwicklung des Internet, Profilierungsstrategien auf dem Internet
(Kompetenzzentrum Elektronische Märkte, Institut für Wirtschaftsinformatik der Universität St. Gallen, 1996)
Die gegenwärtige technische Entwicklung im Umfeld des Internet wird die Möglichkeiten des elektronischen Handels nachhaltig verbessern. Gleichzeitig ist allerdings die Weiterentwicklung institutioneller und regulativer ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
The Deployment of Chip Cards for Micropayments in Electronic Marketplaces
(1997)
Proceedings of the 4th Conference of the International Society for Decision Support Systems (ISDSS 97)
The implementation of a user-friendly, trustworthy electronic payment system is, without any doubt, a critical success factor for the global breakthrough of electronic shopping applications. The paper presents the interim ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Ein Referenzmodell für Gemeinschaften und Medien - Case Study Amazon.com
(Josef Eul Verlag, 1999)
GeNeMe99 - Gemeinschaften in Neuen Medien
Medienmodell und Medienreferenzmodell beschreiben Informationssysteme als Sphären für Gemeinschaften von Agenten und Märkte. Das Medium stellt die Mittel für das Management einer Gemeinschaft von Agenten bereit. Die Modelle ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Web Assessment - A Model for the Evaluation and Assessment of successful Electronic Commerce Applications
(1998)
Proceedings of the 31st HICSS Conference
The original reason for the research was triggered by a disappointment felt by the authors when using the Web as research tool and business medium. Many sites feature fancy graphics, well organized content, but rarely a ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
The EMBG Reference Model on Electronic Markets: The Korean Case of Jodal
(Gemeinsamer Arbeitsbericht der Electronic Business Media Group (IWI-HSG) und der National Computerization Agency Korea, 1997)
The Reference Model on Electronic Markets was developed to provide an overview of the different organizational as well as technical aspects one should pay attention to when assembling a comprehensive Electronic Commerce ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht