Work-based mobile learning in the health sector: Concept of a mobile learning system exemplified by educational scenarios of junior doctors

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2009
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
London
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The following article describes conceptual scenarios where learners are supported virtually in critical situations by mentors with smartphones using image and video technologies. The multimedia materials generated in this way can later be used in followup meetings and training sessions. The concept is exemplified by educational scenarios of junior doctors and analysed against the background of situated learning and cognitive apprenticeship methods.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
3rd WLE Mobile Learning Symposium: Mobile Learning Cultures across Education, Work and Leisure WLE Centre, IOE
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PIMMER, Christoph, 2009. Work-based mobile learning in the health sector: Concept of a mobile learning system exemplified by educational scenarios of junior doctors. In: 3rd WLE Mobile Learning Symposium: Mobile Learning Cultures across Education, Work and Leisure WLE Centre, IOE. London. 2009. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/9501