Karlen, Yves
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Teachers as learners and agents of self-regulated learning: The importance of different teachers competence aspects for promoting metacognition
2023, Karlen, Yves, Hirt, Carmen, Jud, Johannes, Rosenthal, Amina, Eberli, Tabea
This study examines the extent to which teachers' competence aspects as self-regulated learners and agents of self-regulated learning (SRL) explain their self-reported and students' perceived promotion of metacognition. One hundred and eighty-five lower secondary school teachers participated in this study. The results reveal positive direct relationships between teachers' knowledge, self-efficacy, intrinsic interest value and the promotion of metacognition. Teachers’ own SRL skills and mindsets about SRL were indirectly related to the promotion of metacognition via their self-efficacy and intrinsic interest value. This study provides new evidence of the importance of teachers' dual competence profile for promoting metacognition.
Play it safe or play to learn: mindsets and behavioral self-regulation in kindergarten
2019, Karlen, Yves, Compagnoni, Miriam, Maag Merki, Katharina
New ways in fostering self-regulated learning at university: How effective are web-based courses when compared to regular attendance-based courses?
2019, van der Beek, Sophie, Bellhäuser, Henrik, Karlen, Yves, Hertel, Silke
Selbstreguliertes Lernen in unterschiedlichen Phasen des Bildungsverlaufs
2018, Karlen, Yves
Überfachliche Kompetenzen stärken. Anregungen für die Planung, Förderung und Einschätzung überfachlicher Kompetenzen
2022-06, Karlen, Yves, Bühlmann, Franziska, Pfaffhauser, Rico, Compagnoni, Miriam, Pfaffhauser, Rico, Schuler, Nadine, Zimmerli, Claudia
Das vorliegende Dossier liefert jedoch Impulse für die Planung, Förderung und Einschätzung der überfachlichen Kompetenzen. Anhand eines theoretischen Überblicks, einer Checkliste für die Planung, detailliert ausgearbeiteter Praxisbeispiele, mehrerer Berichte von Lehrpersonen aus dem Schulalltag sowie eines Katalogs mit Anregungen zur Förderung in den drei Zyklen werden verschiedene Vorgehens- und Umsetzungsweisen dargestellt.
Eine Forschungs- und Evaluationsstudie zum Lernen und Arbeiten in Lernlandschaften und im Regelunterricht an der Sekundarschule Seuzach
2019, Karlen, Yves, Hirt, Carmen
The effects of self-regulation training on self-regulated learning competencies and cognitive load. Does socioeconomic status matter?
2019, Stebner, Ferdinand, Schuster, Corinna, Dicke, Theresa, Karlen, Yves, Wirth, Joachim, Leutner, Detlev, Tindall-Ford, Sharon, Agostinho, Shriley, Sweller, John
Überfachliche Kompetenzen fördern und diagnostizieren
2020, Karlen, Yves, Bäuerlein, Kerstin
The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task
2019, Karlen, Yves, Hirt, Carmen, Maag Merki, Katharina, Suter, Francesca
Sind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Untersuchung der Zusammenhänge zwischen Grit, selbstreguliertem Lernen und Lernerfolg
2018, Karlen, Yves, Maag Merki, Katharina, Hirt, Carmen, Suter, Francesca