Karlen, Yves

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Karlen
Vorname
Yves
Name
Karlen, Yves

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 10 von 13
Lade...
Vorschaubild
Publikation

Teachers as learners and agents of self-regulated learning: The importance of different teachers competence aspects for promoting metacognition

2023, Karlen, Yves, Hirt, Carmen, Jud, Johannes, Rosenthal, Amina, Eberli, Tabea

This study examines the extent to which teachers' competence aspects as self-regulated learners and agents of self-regulated learning (SRL) explain their self-reported and students' perceived promotion of metacognition. One hundred and eighty-five lower secondary school teachers participated in this study. The results reveal positive direct relationships between teachers' knowledge, self-efficacy, intrinsic interest value and the promotion of metacognition. Teachers’ own SRL skills and mindsets about SRL were indirectly related to the promotion of metacognition via their self-efficacy and intrinsic interest value. This study provides new evidence of the importance of teachers' dual competence profile for promoting metacognition.

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task

2019, Karlen, Yves, Hirt, Carmen, Maag Merki, Katharina, Suter, Francesca

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Eine Forschungs- und Evaluationsstudie zum Lernen und Arbeiten in Lernlandschaften und im Regelunterricht an der Sekundarschule Seuzach

2019, Karlen, Yves, Hirt, Carmen

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Selbstreguliertes Lernen in unterschiedlichen Phasen des Bildungsverlaufs

2018, Karlen, Yves

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Überfachliche Kompetenzen stärken. Anregungen für die Planung, Förderung und Einschätzung überfachlicher Kompetenzen

2022-06, Karlen, Yves, Bühlmann, Franziska, Pfaffhauser, Rico, Compagnoni, Miriam, Pfaffhauser, Rico, Schuler, Nadine, Zimmerli, Claudia

Das vorliegende Dossier liefert jedoch Impulse für die Planung, Förderung und Einschätzung der überfachlichen Kompetenzen. Anhand eines theoretischen Überblicks, einer Checkliste für die Planung, detailliert ausgearbeiteter Praxisbeispiele, mehrerer Berichte von Lehrpersonen aus dem Schulalltag sowie eines Katalogs mit Anregungen zur Förderung in den drei Zyklen werden verschiedene Vorgehens- und Umsetzungsweisen dargestellt.

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Play it safe or play to learn: mindsets and behavioral self-regulation in kindergarten

2019, Karlen, Yves, Compagnoni, Miriam, Maag Merki, Katharina

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

The effects of self-regulation training on self-regulated learning competencies and cognitive load. Does socioeconomic status matter?

2019, Stebner, Ferdinand, Schuster, Corinna, Dicke, Theresa, Karlen, Yves, Wirth, Joachim, Leutner, Detlev, Tindall-Ford, Sharon, Agostinho, Shriley, Sweller, John

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Überfachliche Kompetenzen fördern und diagnostizieren

2020, Karlen, Yves, Bäuerlein, Kerstin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

New ways in fostering self-regulated learning at university: How effective are web-based courses when compared to regular attendance-based courses?

2019, van der Beek, Sophie, Bellhäuser, Henrik, Karlen, Yves, Hertel, Silke

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Sind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Untersuchung der Zusammenhänge zwischen Grit, selbstreguliertem Lernen und Lernerfolg

2018, Karlen, Yves, Maag Merki, Katharina, Hirt, Carmen, Suter, Francesca