Hauser, Mirjam
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- PublikationChancen einer digitalisierten Reisekette: Kundenerwartungen an den öffentlichen Verkehr(DVV Media Group, 10/2021) Schaffner, Dorothea; Hauser, Mirjam; Studer, Nora; Brüngger, Jonas; Langenauer, Fredy [in: Eisenbahntechnische Rundschau]Die Studie zeigt: Digitale Informationsangebote für die Reiseplanung und Durchführung haben die höchste Kundenpräferenz. Bei der Nutzung digitaler Services stehen Datenschutzbedenken im Hintergrund – eine Lenkung hinsichtlich des «besten» Reiseweges ist teilweise sogar erwünscht. Das Interesse an autonomen On-Demand Shuttles ist noch verhalten, hat aber für bestimmte Zielgruppen wie Autofahrer Potential – hier wird es auf die Ausgestaltung und Kommunikation ankommen.01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
- PublikationKundenorientierte Markenführung in der digitalen Transformation(Universität St. Gallen, 2021) Hauser, Mirjam; Fernow Hannes [in: Marketing Review St. Gallen]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationValues & Visions 2030 – Trends & values in international comparison(GIM Gesellschaft für innovative Marktforschung mbH, 2020) Hannes, Fernow; Hauser, Mirjam; Björn, Huber05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
- PublikationValues & Visions 2030. Was uns morgen wichtig ist(GIM Gesellschaft für innovative Marktforschung mbH, 2017) Fernow, Hannes; Hauser, Mirjam; Huber, Björn02 - Monographie
- PublikationExploring different types of sharing: A proposed segmentation of the market for “sharing” businesses(Wiley, 2015) Hellwig, Katharina; Morhart, Felicitas; Girardin, Florent; Hauser, Mirjam [in: Psychology & Marketing]Sharing instead of buying is regaining traction among today's consumers. This study aims at identifying segments of sharing consumers to unearth potentially viable clusters of a consumer behavior that is a market of growing economic relevance. By means of a qualitative study and a survey with a roughly representative sample of 1121 Swiss‐German and German consumers, a set of trait‐related, motivational, and perceived socioeconomic variables is identified that can be used to group individuals into segments that differ with regard to their approach to sharing. A cluster analysis based on these variables suggests four potential clusters of sharing consumers—sharing idealists, sharing opponents, sharing pragmatists, and sharing normatives. Two sets of testable propositions are derived that can guide further research in this domain and pave the way to a more targeted approach to the growing market of “sharing” businesses.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationWe-Dentity. Wie das Netzwerk-Ich die Wirtschaft und Gesellschaft von morgen verändert(GDI Gottlieb Duttweiler Institute, 2015) Frick, Karin; Höchli, Bettina; Hauser, Mirjam05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
- PublikationMenschen mit Behinderung in der Welt 2035 . Wie technologische und gesellschaftliche Trends den Alltag verändern(GDI Gottlieb Duttweiler Institute, 2015) Hauser, Mirjam; Tenger, Daniela05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
- PublikationEuropean Food Trends Report. Bits over Bites: Wie die Digitalisierung den Food-Konsum neu definiert(GDI Gottlieb Duttweiler Institute, 2015) Hauser, Mirjam; Bosshart, David; Höchli, Bettina; Borek, Jaël; Muller, Christopher05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
- PublikationThe impact of food‐related values on food purchase behavior and the mediating role of attitudes: A Swiss study(Wiley, 2013) Hauser, Mirjam; Nussbeck, Fridtjof W.; Jonas, Klaus [in: Psychology & Marketing]Personal values and attitudes can help to explain food choice. This study confirmed a hierarchical organization of the value–attitude–behavior chain: Food‐related values influence attitudes, and these, in turn, impact behavior. Contrary to previous findings, values are only partially mediated by attitudes: Some food‐related values are fully mediated, whereas others are partially mediated, and still others have exclusively direct effects on purchase behavior. Questionnaire data from a roughly representative sample of 851 adults living in Switzerland was complemented with actual food purchase behavior measured by a loyalty card of a Swiss retailer over the period of one year. Four theoretically derived structural equation models were compared across eight different food product categories (organic, fair trade, low‐budget, fresh convenience, ready‐to‐eat, light, functional foods, fruits and vegetables). The results question central assumptions of the theory of planned behavior and emphasize the role of food‐related values in food consumption. Implications for marketing and future product developments of food companies are discussed.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationSharity. Die Zukunft des Teilens(GDI Gottlieb Duttweiler Institute, 2013) Frick, Karin; Hauser, Mirjam; Gürtler, Detlef02 - Monographie
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