Girard, Simone
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Was ist leicht, was ist schwer zu lesen und zu verstehen – interdisziplinäre Perspektiven, Methoden und Desiderate
2018-09-14, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette
Barrierefreie Behördenkommunikation. Mit Leichter Sprache die Partizipation im Erwachsenenschutz(verfahren) fördern?
2018, Parpan-Blaser, Anne, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette, Antener, Gabriela
Leichte Sprache im Erwachsenenschutz: eine Möglichkeit Kommunikationsbarrieren abzubauen und zu verhindern, dass «man sich verkantet»
2018, Lichtenauer, Annette, Antener, Gabriela, Parpan-Blaser, Anne, Girard, Simone
La direction du regard en langue des signes Suisse Allemande: une ressource pour la grammaire et l'interaction
2017-04, Girard, Simone
UK und Leichte Sprache – voll easy oder doch etwas kompliziert?
2018-09-07, Antener, Gabriela, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette
Potenziale Leichter Sprache zur Partizipation Betroffener im Verfahren auf Anordnung einer erwachsenenschutzrechtlichen Massnahme
2018, Parpan-Blaser, Anne, von Fellenberg, Monika, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette, Antener, Gabriela
Empowerment durch Leichte Sprache. Das Projekt «Einfach leicht verständlich» als Beitrag zur Ermächtigung von Menschen mit kognitiver Beeinträchtigung
2018, Antener, Gabriela, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette
Mit Leichter Sprache die Partizipation fördern – Potenziale und Herausforderungen von Leichte Sprache Texten in der Behördenkommunikation
2018-07-10, Lichtenauer, Annette, Girard, Simone
Participation by hard-of-hearing students in integration classrooms: Facets of interactional competence
2018, Girard, Simone
A growing number of deaf and hard-of-hearing students attend regular classrooms where they face specific opportunities and challenges concerning their participation. This book focuses on plurilingual (spoken and sign language) adolescents in partial integration, who are supported by a teaching assistant in the spoken language classrooms. How does the presence of an assistant shape the students’ participation and the overall classroom interaction? How do the students design their engagement in classroom activities and how do they negotiate their hearing and understanding, which are particularly at risk for them? Managing these tasks calls for the participants’ interactional competence, which is observed on the basis of their multimodal practices including verbal and non-verbal resources.
Improving access to administrative texts for people with low literacy
2017-07, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette, Parpan-Blaser, Anne