Reineke, Rolf-Dieter
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Reineke
Vorname
Rolf-Dieter
Name
Reineke, Rolf-Dieter
26 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 10 von 26
- PublikationDigitalisierung und Industrie 4.0 in Spitälern - Herausforderungen(Hogrefe, 2019) Reineke, Rolf-Dieter; Zehnder, Ueli; Schulte, Volker; Verkuil, Arie Hans [in: Entrepreneurship in der Gesundheitswirtschaft. Sachlage, Trends und Ausblicke]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationKooperationskompetenzen - Konzepte und Ergebnisse einer empirischen Studie im D.A.CH-Raum(edition gesowip, 2018) Reineke, Rolf-Dieter; Joerin Fux, Simone; Lakoni, Eva Susanne; Thiel, Michael; Verkuil, Arie Hans; Hell, Benedikt; Kirchhofer, Roger; Aeschbacher, Marc [in: Gründung, Innovation, Nachfolge]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationAgile Internationalisierung(edition gesowip, 2018) Reineke, Rolf-Dieter; Hinz, Andreas; Verkuil, Arie Hans; Hell, Benedikt; Kirchhofer, Roger; Aeschbacher, Marc [in: Gründung, Innovation, Nachfolge]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationManagement für Health Professionals. Innovatives Rekrutierungsmanagement als Teil zukünftigen Personalmanagements(Hogrefe, 03.01.2016) Hübenthal, Susanne; Reineke, Rolf-Dieter02 - Monographie
- PublikationAgile Internationalisation(2016) Reineke, Rolf-Dieter; Hinz, Andreas [in: International Conference on Innovation in Business and Strategy]The principles of agile development have revolutionised software development by replacing rigid planning with flexible and responsive approaches in order to get results faster. Given the significant potential for saving resources, this paper proposes to use these principles in a novel way by putting them in the context of internationalisation strategies of born globals and SMEs. This results in seven principles of agile internationalisation that support companies in their endeavours. To assist the implementation of these principles, a comprehensive process of agile internationalisation is developed in this paper. By distinguishing between the four internationalisation stages of market selection, preparatory steps, market entry and market expansion, related tasks and agile internationalisation models are presented. These models include the “backpacker method”, the “umbrella concept” and strategic alliances which can successfully guide born globals and SMEs on their journey into the global market place where corporate agility is of the essence.04B - Beitrag Konferenzschrift
- PublikationPossibilities for German/European companies to enter the ASEAN market(15.04.2015) Reineke, Rolf-Dieter06 - Präsentation
- PublikationErfolgreiche Kooperationen – diese 5 Hürden muss Ihr Unternehmen nehmen(15.04.2015) Reineke, Rolf-Dieter [in: www.unternehmer.de]10 - Elektronische-/ Webpublikation
- PublikationEconomic development in ASEAN countries today and tomorrow(15.04.2015) Reineke, Rolf-Dieter06 - Präsentation
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »