Hinkelmann, Knut

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Hinkelmann
Vorname
Knut
Name
Hinkelmann, Knut

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 4 von 4
  • Publikation
    Combining Bottom-Up and Top-Down Generation of Interactive Knowledge Maps for Enterprise Search
    (Springer, 2014) Hinkelmann, Knut [in: Knowledge Science, Engineering and Management 7th International Conference KSEM 2014]
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    Connecting Enterprise Architecture and Information Objects Using an Enterprise Ontology
    (IEEE, 11/2013) Hinkelmann, Knut [in: International Conference on Enterprise Systems ES2013]
    In this paper we show how semantic metadata – derived from the enterprise architecture description - can improve both the exploitation of information in the operative business and the continuous alignment of information systems with the business. ArchiMEO, a formal representation of the ArchiMate framework, was applied to model selected parts of a large Swiss company, including metadata of concrete information objects stored in various applications. The evaluation of our approach clearly gave evidence that linking an enterprise ontology with operational databases is beneficiary: it provides an integrated view and management of enterprise entities spread over various data stores, represented in different ways and levels of granularity. Furthermore, because of its inference capabilities, when used as metadata encoding scheme an enterprise ontology can provide context-sensitive access to relevant information.
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    Ontologies for e-government
    (Springer, 04.01.2010) Hinkelmann, Knut
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    PROMOTE - Methodologie und Werkzeug für geschäftsprozessorientiertes Wissensmanagement
    (Springer, 14.05.2002) Hinkelmann, Knut [in: Geschäftsprozessorientiertes Wissen - Effektive Wissensnutzung bei der Planung und Umsetzung von Geschäftsprozessen]
    Erfolgreiches Wissensmanagement setzt voraus, dass es in die tägliche Arbeit integriert ist, wie sie durch die Geschäftsprozesse eines Unternehmens vorgegeben wird. Wissensmanagement muss deshalb als integraler Bestandteil von Geschäftsprozessen und deren Gestaltung betrachtet werden. Wissen ist für ein Unternehmen relevant, wenn es die Geschäftsprozesse verbessert. In diesem Buch werden praxisrelevante Techniken und Vorgehensweisen beschrieben, mit deren Hilfe relevantes Wissen identifiziert, gesichert und gezielt zur Bearbeitung von Prozessaktivitäten bereitgestellt werden kann.
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift