Zeballos, Melina

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Zeballos
Vorname
Melina
Name
Zeballos, Melina

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 8 von 8
  • Publikation
    Why and how unpredictability is implemented in aviation security - A first qualitative study
    (Elsevier, 17.02.2023) Zeballos, Melina; Fumagalli, Carla Sophie; Ghelfi-Wächter, Signe; Schwaninger, Adrian [in: Heliyon]
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Nonverbal behavior of interviewers influences the competence ratings of observers in recruitment interviews: a study investigating social influence using 360‑degree videos with virtual reality and 2D screen displays
    (Springer, 06/2021) Wyssenbach, Thomas; Zeballos, Melina; Loosli, Stefan; Schwaninger, Adrian [in: Virtual Reality]
    This study examined whether an interviewer’s nonverbal behavior influences observers’ competence ratings in a recruitment interview using 360-degree videos experienced with immersive virtual reality (VR-cardboard) and 2D screen displays. Participants (n = 110) observed a recruitment interview and assessed three competences of the applicant (behavior in a team, customer care, and sales skill). We used a 2 × 2 design with the nonverbal behavior (positive vs. negative) of the interviewer and display type (VR-cardboard vs. 2D screen display) as between-subjects factors. After observing interview sequences and providing competence ratings, participants also rated different aspects of immersion using the augmented reality immersion questionnaire (ARI; Georgiou and Kyza in Int J Hum Comput Stud 98: 24–37, 2017) and their overall satisfaction with the experience. For two of the three competences (customer care and behavior in a team), we found that observers gave higher competence ratings when the interviewer’s nonverbal behavior was positive compared to when it was negative. This social influence effect was similar for 360-degree videos experienced with immersive VR and 2D screen displays. VR resulted in higher immersion than 2D screen displays regarding the dimensions of flow and presence. Our results suggest that the ARI questionnaire can be used to reliably assess 360-degree videos experienced with immersive VR and 2D screen displays.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    X-ray screening of hold baggage: Are the same visual-cognitive abilities needed for 2D and 3D imaging?
    (10.09.2019) Zeballos, Melina; Merks, Sarah; Hättenschwiler, Nicole; Schwaninger, Adrian
    With the transition from 2D to 3D imaging technology for security screening of passenger bags, the question arises whether airport security screeners need the same visual-cognitive abilities to successfully inspecting these images. This study investigated the relationship between visual-cognitive abilities and the visual inspection performance of screeners. 42 screeners conducted a visual-cognitive test battery (VCTB) and a simulated hold baggage screening task using 2D or 3D imaging technology. The VCTB included test scales measuring abilities underlying visual processing, processing speed and fluid intelligence. Results showed that only few aspects of processing speed and visual processing correlated significantly with performance using 2D imaging. Performance of screeners that inspected 3D images showed even less significant correlations. These results indicate that with the expected change from 2D to 3D imaging, visual-cognitive requirements of airport security screeners might change. Further studies need to elucidate what visual-cognitive skills future 3D screeners need.
    06 - Präsentation
  • Publikation
    X-Ray Screening von registriertem Gepäck: Werden dieselben visuell-kognitiven Fähigkeiten für die Arbeit mit 2D und 3D Technologie benötigt?
    (2019) Merks, Sarah; Hättenschwiler, Nicole; Zeballos, Melina; Schwaninger, Adrian; Jäger, Matthias [in: 65. Frühjahrskongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft (GfA)]
    Für die Sicherheitskontrolle von registriertem Gepäck ver-wenden Flughäfen 2D multi-view Röntgentechnologie. Neue Technologien basieren auf 3D CT und ermöglichen eine 360 Grad Ansicht des Gepäckstücks. Für den Wechsel von 2D auf 3D Screening stellt sich die Frage, ob Screener für diese Technologien dieselben visuell-kognitiven Fähigkeiten benötigen. Deshalb untersuchte diese Studie den Zusammenhang zwischen visuell-kognitiven Fähigkeiten und der Inspektionsleistung. Die Screener absolvierten eine visuell-kognitive Testbatterie (VCTB) bestehend aus 10 standardisierten Testskalen und eine simulierte 2D sowie 3D Screening Aufgabe. Die Resultate zeigen, dass Aspekte von Informationsverarbeitungsgeschwindigkeit und von visueller Verarbeitung signifikant mit der Inspektionsleistung in der 2D Aufgabe korrelieren. Mit der 3D Aufgabe hin-gegen korrelierte nur mit ein paar wenigen Skalen der VCTB. Diese Resultate weisen darauf hin, dass sich die visuell-kognitiven Anforderungen an Screener mit der Einführung von 3D CT Technologie ändern könnten.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    X-ray screening of hold baggage: Are the same visual-cognitive abilities needed for 2D and 3D imaging?
    (10/2018) Merks, Sarah; Hättenschwiler, Nicole; Zeballos, Melina; Schwaninger, Adrian; Pritchard, Daniel [in: 52th IEEE International Carnahan Conference on Security Technology]
    2D multi-view X-ray imaging technology is widely used for security screening of hold baggage at airports. Newer technology is based on 3D CT imaging. Such systems offer the possibility to rotate a bag around 360 degrees. With the transition from 2D multi-view to advanced CT imaging, the question arises whether airport security officers (screeners) need the same visualcognitive abilities when visually inspecting X-ray images of hold baggage. This study investigated the relationship between visualcognitive abilities and visual inspection performance of screeners. Screeners conducted a computer-based visual cognitive test battery (VCTB) and a simulated hold baggage screening task with 2D and 3D imaging. We found that aspects of processing speed and visual processing correlated significantly with visual inspection performance of screeners using 2D imaging technology. In comparison, performance of screeners that visually inspected 3D images showed less correlations with the VCTB. These results indicate that with the expected change from 2D to 3D imaging technology in airport security, visual-cognitive requirements of the screeners might change. Therefore, further studies need to elucidate in more detail what visual-cognitive skills future 3D screeners need as it could affect personnel selection and development.
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    Comparing e-learning and blended learning for threat detection in airport security X-ray screening
    (IEEE, 09/2017) Michel, Stefan; Hättenschwiler, Nicole; Zeballos, Melina; Schwaninger, Adrian [in: Proceedings of the 51th IEEE International Carnahan Conference on Security Technology]
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Koordination von Ad-Hoc-Crews an der Sicherheitskontrollstelle
    (10.03.2017) Zeballos, Melina; Michel, Stefan
    Ad-hoc-Crews der Sicherheitskontrollstelle (Siko) an Flughäfen führen Passagier- und Handgepäckkontrollen durch, um gefährliche Gegenstände zu identifizieren und für den Flugraum zu unterbinden. Diese sicherheitsrelevante Aufgabe ist durch Regulationen und Standards geprägt, welche auch die Koordination entlang der Crewmitglieder beeinflusst. Forschung aus anderen Hoch- Risikobereichen (z.B. Cockpit-Crews in der Aviatik) weisen auf den kritischen Faktor Crewkoordination hin, welcher besonders in Nicht-Routinesituationen an Relevanz gewinnen kann. Diese Arbeit untersucht die implizite und explizite Koordination der Ad-hoc-Crews und vergleicht diese entlang Routine- und Nicht-Routinesituationen. Innerhalb drei Vorstudien wurden mittels qualitativen Methoden sowohl Routine- als auch Nicht-Routinesituationen explorativ erforscht und beschrieben. In der Hauptstudie wurden insgesamt drei Crews in simulierten Szenarien mittels Videoanalysen systematisch beobachtet und untersucht. Ergebnisse weisen darauf hin, dass sich die Koordination in den Situationsmodi unterscheidet, wobei sowohl die explizite als auch die implizite Koordination tendenziell zunehmen. Implikationen werden diskutiert.
    11 - Studentische Arbeit