Arnold, Julia
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Arnold
Vorname
Julia
Name
Arnold, Julia
91 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 10 von 91
- PublikationThe three-talk model. Getting both evidence and preferences into a pre-service teacher health workshop(MDPI, 16.12.2021) Zeyer, Albert; Arnold, Julia [in: Sustainability]We describe a pre-service teacher workshop about sustainable health decisions in school. This one-week workshop had two goals: to improve the ability of students to cope with health and illness as teachers in daily school life, and to improve scientific literacy in health contexts. In this way, the workshop aimed at creating a situation of mutual benefit between science education and health education, as it is suggested in the new science pedagogy called Science|Environment|Health. To reach this aim, the workshop was structured by the evidence-preference approach and the three-talk model, both originally developed for shared-decision making in medicine. In the evidence-preference approach, the experts (the physician, here the teacher) provide the best evidence available, while the laypersons (the patient, here the teacher students) bring in their preferences and, together with the experts, find their personal standpoint. This process is structured by the three-talk model, which is conceived as a characteristic succession of choice talk, option talk, and decision talk. We describe how the pre-service teacher workshop embraced this new approach, compare it to a scientific literacy point of view, and suggest how it could be applied in many other educational contexts, particularly in many issues of education for sustainability.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationDigitale Medien selbst gemacht. AppLaus – ein Kooperationsprojekt zwischen Biologie- und Informatikdidaktik(Waxmann, 2021) Mahler, Daniela; Mühling, Andreas; Arnold, Julia; Kubsch, Markus; Sorge, Stefan; Arnold, Julia; Graulich, Nicole [in: Lehrkräftebildung neu gedacht. Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken]04A - Beitrag Sammelband
- Publikation06 - Präsentation
- PublikationSchüler als Forscher – Experimentieren kompetenzorientiert unterrichten und beurteilen(Deutscher Verein zur Förderung des mathematischen und naturwissenschaftlichen Unterrichts, 2014) Arnold, Julia; Kremer, Kerstin; Mayer, Jürgen [in: MNU Journal]01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
- PublikationConsumption-Intention Formation in Education for Sustainable Development: An Adapted Model Based on the Theory of Planned Behavior(MDPI, 2018) Bauer, Deidre; Arnold, Julia; Kerstin, Kremer [in: Sustainability]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationLernunterstützungen beim Forschenden Lernen(25.09.2018) Arnold, Julia06 - Präsentation
- PublikationWas ist Wasser "wert"? – Mit Kindern über Nachhaltigkeit philosophieren(Aulis, 2013) Kremer, Kerstin; Arnold, Julia [in: Sache - Wort - Zahl]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
SimplyHumanProjekt- PublikationWie werden wir in Zukunft satt?(Friedrich Verlag, 2018) Arnold, Julia; Mahler, Daniela03 - Sammelband
- PublikationFleisch is(s)t mein Gemüse - Ein theoretisches Strukturmodell zum nachhaltigkeitsorientierten Konsumhandeln im Ernährungsbereich(01.03.2018) Bauer, Deidre; Arnold, Julia; Kremer, Kerstin06 - Präsentation