Hell, Benedikt

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Hell
Vorname
Benedikt
Name
Hell, Benedikt

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 10 von 51
Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Studieneignungsdiagnostik: verlässliche Merkmale, neuartige Methoden und moderne Mythen

2019-11-06, Hell, Benedikt

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Openness and postsecondary academic performance: A meta-analysis of facet-, aspect-, and dimension-level correlations

2018, Gatzka, Thomas, Hell, Benedikt

Openness to experience has often been linked to academic achievement because it subsumes traits such as curiosity, open-mindedness, thoughtfulness, and intellectuality. However, recent meta-analyses have reported rather small true correlation estimates. In this article, we first provide a comprehensive rationale for a relationship between openness and academic performance with a distinct focus on specific components of openness (i.e., facets and aspects). We then extend prior research by presenting our own meta-analysis (k = 28, N = 5,861) on the relationship between 6 openness facets and postsecondary academic performance. Furthermore, we report results from meta-analytic structural equation modeling (k = 19, N = 3,627) that describe the effects of 2 openness aspects, which form an intermediate construct-level between dimension and facets, on academic achievement. Finally, we investigate 2 possible moderators in a dimension-level meta-analysis (k = 149, N = 50,449). Overall, our findings suggest that (a) only 2 openness facets are positive predictors of academic performance, (b) the 2 openness aspects have contrary effects on academic achievement, and (c) the correlation between openness and academic performance is moderated by openness scales and academic majors. We conclude that the true potential of openness for predicting academic performance is concealed within the heterogeneity of the construct and discuss according perspectives for future research.

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Self-Assessments und Selektionsverfahren an Hochschulen – ein Überblick

2016-02-09, Hell, Benedikt

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Weit reichende Unterschiede: Welche Studien- und Berufsinteressen haben Frauen und Männer?

2016, Hell, Benedikt

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

was-studiere-ich.de und das Berufswahltraining BEST: Vernetzte Instrumente als Schlüssel für eine erfolgreiche Studienorientierung

2019, Hell, Benedikt, Pässler, Katja, Leitner, Ulrike

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Persönlichkeit und unternehmerischer Erfolg

2016-09-19, Gatzka, Thomas, Hell, Benedikt

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Tests of Scholastic Aptitude Cover Reasoning Facets Sufficiently

2016, Schult, Johannes, Fischer, Franziska, Hell, Benedikt

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Die Ausbildungs- und Berufswahl auf dem Prüfstand

2018-10-30, Hell, Benedikt

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Beyond RIASEC: development of a hierarchical model of vocational interests

2016-07-24, Hell, Benedikt, Gatzka, Thomas, Pässler, Katja

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

New developments in the assessment of vocational interests and implications for research and practice: an editorial for the special issue

2016, Hell, Benedikt