Vetsch, Neela Kim

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vetsch
Vorname
Neela Kim
Name
Vetsch, Neela Kim

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 4 von 4
  • Publikation
    Fostering resilience and well-being in emerging adults with adverse childhood experiences: study protocol for a randomized controlled trial to evaluate the FACE self-help app
    (BioMed Central, 02/2024) Brodbeck, Jeannette; Bötschi, Salome; Vetsch, Neela Kim; Stallmann, Lina; Löchner, Johanna; Berger, Thomas; Schmidt, Stefanie J.; Marmet, Simon [in: BMC Psychology]
    Background: Adverse childhood experiences (ACE) are linked to an increased risk of psychological disorders and lower psychosocial functioning throughout life. This study aims to evaluate the FACE self-help app, designed to promote resilience and well-being in emerging adults with a history of ACE. The app is based on cognitive- behavioural principles and consists of two thematic components: (1) self- and emotion regulation (SER) and (2) social skills and biases in social information processing (SSIP). Methods: The efficacy of the app will be tested through a single-centre, two-arm randomized controlled trial, comparing an active intervention group against a waiting list control group. The active group is divided into two subgroups, in which the two components are delivered in a different order to investigate differential effects in a crossover design. Up to 250 emerging adults aged 18 to 25 years with a history of ACE from a general population cohort study will be recruited. The primary objective is to test the efficacy of the app in improving resilience (primary outcome) and well-being (co-primary outcome) compared to a waiting list control group and to examine the stability of these effects. The secondary objectives include testing the efficacy of the app in improving the secondary outcomes, i.e., self-efficacy in managing emotions, problem solving, fear of evaluation, social avoidance, and self- esteem; examining the differential effects of the two components; and assessing the effect of the app on real-life data on resilience, affective states, distress in social interactions and coping strategies. Furthermore, the study will investigate potential moderators (e.g. ACE severity) and mediators of intervention outcomes (e.g. self-efficacy in managing emotions). Discussion: The results will provide insights into the efficacy of the self-help intervention as well as mediators and moderators of outcomes. Furthermore, results will extend the existing knowledge by testing the differential effects of the SER and SSIP component on the outcomes. Findings can inform improvements to the FACE app and the development of other interventions for this target group and assess its potential as a scalable, low-threshold intervention to support emerging adults with a history of ACE in their transition to adulthood. Trial registration number: NCT05824182.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Digitale Lehr- und Lernformate an der Hochschule für Soziale Arbeit FHNW. Ergebnisbericht
    (Hochschule für Soziale Arbeit FHNW, 20.08.2023) Vetsch, Neela Kim; Steiner, Olivier; Oehler, Patrick
    Die Hochschule für Soziale Arbeit (HSA) der Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW) möchte mit dem internen Projekt «Weiterentwicklung Studiengang Soziale Arbeit HSA FHNW» die Struktur des Bachelorstudiengangs für die Studierenden flexibler und individueller gestalten. Ein Fokus richtet sich dabei auf die unterstützende Nutzung digitaler Medien in Lehr- und Lernprozessen. Das vorliegende Projekt «Digitale Lehr- und Lernformate an der HSA FHNW» hat das Ziel aus Perspektive der Studierenden den Ist-Zustand im Hinblick auf die Digitalisierung zu erheben. Dazu wurden eine Recherche, eine Bedarfs- und Bedürfnisanalyse sowie zwei Workshops durchgeführt. Es wird sichtbar, dass die Studierenden nicht bei allen digitalen Kompetenzen hohe Werte aufweisen und örtlich resp. zeitlich flexibel ausgestaltete Lernformate sowie selbstständiges Lernen begrüssen. Abschliessend wird ein Soll-Zustand anhand formulierter Handlungsempfehlungen für die HSA gegeben. Diese fokussieren sich auf die Umsetzung eines digitalen Kompetenzraster für Studierende, zukünftige Formate wie Blendend Learning und Open Educational Ressources sowie noch zu implementierende Unterstützungsangebote für Studierende in den Bereichen Urheberrecht- und Lizenzfragen, Vielfalt digitaler Formate und Programme sowie technischer Support.
    11 - Studentische Arbeit
  • Publikation
    Investigating emotion regulation and social information processing as mechanisms linking adverse childhood experiences with psychosocial functioning in young swiss adults: the FACE epidemiological accelerated cohort study
    (BioMed Central, 2022) Brodbeck, Jeannette; Bötschi, Salome; Vetsch, Neela Kim; Berger, Thomas; Schmidt, Stefanie J.; Marmet, Simon [in: BMC Psychology]
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift