Daub, Claus-Heinrich
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Die Rolle der Energieversorger auf dem Weg in eine nachhaltige Gesellschaft
2009-10-23, Daub, Claus-Heinrich
Doing the right thing right: the role of sociological research and consulting for corporate engagement in development cooperation
2009, Daub, Claus-Heinrich, Scherrer, Yvonne Myrtha
Novartis: Demonstrating Leadership through Emissions Reductions
2008-11-01T00:00:00Z, Mathews, Helen, Daub, Claus-Heinrich, Sullivan, Rory
This chapter analyses the reasons for Novartiss voluntary commitment to significantly reduce its greenhouse gas emissions. It explores firstly the background to the corporate feeling of a moral imperative to reduce emissions. The wide range of internal measures taken to achieve the reduction target are then discussed, along with the challenges of implementing them in a decentralised firm. These internal measures include energy efficiency improvements, raising employees energy awareness and transitioning to a cleaner car fleet. As internal emission reductions are projected to be insufficient to achieve the target in the given time-frame, investments have also been made in external emission reduction projects. The chapter concludes that the implementation of the voluntary target may have increased shareholder value by lowering employee turnover, improving reputation, lowering exposure to future costs of carbon and lowering the cost of capital. Improvements in data capture systems are required to accurately quantify these effects.
Entgrenzte Welt: Das globale Wirtschaftssystem als politische Herausforderung
2008, Daub, Claus-Heinrich
Basel im Spiegel seiner Bewohner, Besucher und Unternehmer
2009, Kampschulte, Andrea, Daub, Claus-Heinrich
Globalisierung und veränderte Wettbewerbsbedingungen stellen neue Anforderungen an die Planungspolitik. Um das Produkt Basel auf dem Markt zu platzieren, bedarf es einer Stadtentwicklungspolitik, die gleichermassen die Attraktivität als Wohn- und Lebensraum, als Reisedestination und als Wirtschaftsstandort fördert. Stadtmarketing ist daher nicht nur als Werbemassnahme zur Anziehung von Touristen und Investoren zu verstehen, sondern als eine Stadtentwicklungspolitik, die sich am Markt, d.h. an den Interessen und Bedürfnissen aller Anspruchsgruppen orientiert und diese aktiv in eine gemeinsam getragene Vision der zukünftigen Stadt Basel einbindet. Grundlage hierfür bildet eine detaillierte Image- und Nachfrageanalyse.
Das Ende der traditionellen Geschäftsberichte ist angesagt
2009, Daub, Claus-Heinrich
New Perspectives on Sustainable Business (Editorial)
2009, Burger, Paul, Daub, Claus-Heinrich, Scherrer, Yvonne Myrtha
Handeln NPO nachhaltig? Eine Kritik an der mangelnden Transparenz von Non-Profit-Organisationen
2008-04, Daub, Claus-Heinrich