Weber, Selina
Loading...
Email Address
Birth Date
2 results
Search results
Now showing 1 - 2 of 2
- PublicationScratching the Glass Ceiling in Academia by Rebranding Top Positions’ Identity Discourses(25.05.2023) Resch, Dörte; Weber, Selina; Germann, BarbaraIn the presentation a project of the FHNW University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland, School of Applied Psychology. The project aims to increase the proportion of women in top positions at the university by finding the obstacles that stand in the way of women attaining professor and leadership positions and rebranding these professions in a way so that they are attractive for all genders. In the presentation reasons why women are progressively lost from senior positions in academia were highlighted, the research method used to identify (gendered) identity constructs about academic top positions (discourse analysis) was described and results as well as conclusions and recommendations were presented.06 - Präsentation
- PublicationSteigerung der Diversität durch geschlechter-integratives Re-Branding der Studiengänge Wirtschaftsinformatik(Forum Neue Medien in der Lehre Austria, 2020) Resch, Dörte; Weber, Selina; Dreiling, Anke [in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung]Wie können Studiengänge mit einem geschlechterstereotyp geprägten Image dieses so ändern, dass das Studium für verschiedene Geschlechter als passend angesehen wird? Auf Basis von zwei Projekten wird am Beispiel der Studiengänge BSc in Wirtschaftsinformatik aufgezeigt, wie mittels eines Re-Branding-Ansatzes die Vorstellung über das Studium so verändert werden kann, dass es für Frauen attraktiver wird. Insgesamt konnte der Frauenanteil um 73% und die Anzahl der Studierenden insgesamt um 92% über die gesamte Laufzeit der Projekte gesteigert werden. Wenn sich Studiengänge für eine diversere Zielgruppe öffnen wollen, bietet Re-Branding einen neuen und vielversprechenden Ansatz.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift