H2-PFIDI - H2 port-fuel injection / direct injection
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DOI der Originalpublikation
Projekttyp
angewandte Forschung
Projektbeginn
01.10.2024
Projektende
31.12.2026
Projektstatus
laufend
Projektkontakt
Projektmanager:in
Beteiligte
Beschreibung
Zusammenfassung
The project investigates mixture formation in hydrogen IC engines, where homogenization is crucial for efficient engine operation and minimization of NOx emissions. The predominant mixture formation strategies, port fuel injection and direct injection, are investigated. The experimentally and numerically investigated configurations consist of hydrogen injections into a quasiquiescent atmosphere, generic flow bench experiments under engine-like conditions and an optically accessible single-cylinder engine. The data will be used to validate simulations created in parallel. Finally, selected concepts are integrated into IC engine test beds and evaluated in terms of their effective influence on combustion.
Link
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Zero Emission
Hochschule
Hochschule für Technik und Umwelt FHNW
Institut
Institut für Thermo- und Fluid-Engineering
Finanziert durch
Bundesamt für Energie BFE
FVV Science for a moving society
Bundesministerium für Wirtschaft und Energie BMWE
FVV Science for a moving society
Bundesministerium für Wirtschaft und Energie BMWE
Projektpartner
Reaktive Strömungen und Messtechnik, TU Darmstadt
RWTH Lehrstuhl für Thermodynamik mobiler Energiewandlungssysteme
RWTH Lehrstuhl für Thermodynamik mobiler Energiewandlungssysteme
Auftraggeberschaft
SAP Referenz
T326-0244-2
Schlagwörter
Hydrogen IC engine
port fuel/direct injection
mixture formation
port fuel/direct injection
mixture formation