Designed immediacy. Atmospheric experience in an affective-responsive environment
Lade...
DOI der Originalpublikation
Projekttyp
angewandte Forschung
Projektbeginn
2015
Projektende
2017
Projektstatus
abgeschlossen
Projektkontakt
Torpus, Jan
Projektmanager:in
Heibach, Christiane
Beteiligte
Simon, Andreas
Beschreibung
Zusammenfassung
Exploration of the atmospheric potential and the affective connection between humans and their instrumented, responsive environments and development of corresponding artistic design strategies, user-evaluating ubicomp environments from a critical perspective, beyond pure application and usefulness. Participants experience affection and go through pattern recognition and appropriation processes.
Link
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Zukunftsfelder FHNW
Hochschule
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Institut
Institut Experimentelle Design- und Medienkulturen
Finanziert durch
Swiss National Fonds
Projektpartner
Auftraggeberschaft
SAP Referenz
Schlagwörter
Artistic Research
Ubiquitous Computing
Internet of Things
Media Art
Media Theory
Ubiquitous Computing
Internet of Things
Media Art
Media Theory