Advanced Methodology for European Laeken Indicators
Lade...
DOI der Originalpublikation
Projekttyp
angewandte Forschung
Projektbeginn
01.04.2008
Projektende
01.12.2011
Projektstatus
abgeschlossen
Projektkontakt
Projektmanager:in
Beteiligte
Beschreibung
Zusammenfassung
The Laeken indicators are the main indicators to measure social cohesion in Europe, and in particular the impact of economic and social policies of the EU. The Laeken indicators are estimated from complex surveys across Europe, the surveys for the Statistics on Income and Living (SILC). Switzerland carries out a SILC Survey since 2005. The project AMELI develops and evaluates new statistical methods to enhance the quality of the Laeken indicators. The research topics are: 1.) impact of missing values and their treatment 2.) impact of outliers and development of robust estimators for the Laeken indicators 3.) estimation of the accuracy 4.) model based estimation of indicators for small regions 5.) visualisation of data and indicators.
AMELI will evaluate the methods in an extensive Monte Carlo simulation study. The outcomes of the AMELI project will enhance the quality of the estimators and support policy and decision makers in Europe in their use of the Laeken indicators.
Link
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Zukunftsfelder FHNW
Hochschule
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Institut
Institute for Competitiveness and Communication
Finanziert durch
Kommission für Technologie und Innovation (KTI)
Projektpartner
Universität Trier
Technische Universität Wien
Bundesamt für Statistik BFS
Statistische Bundesamt Deutschland
Bundesanstalt Statistik Österreich
National Statistical Institute Finland
National Statistical Institute Estonia
National Statistical Institute Slovenia
Technische Universität Wien
Bundesamt für Statistik BFS
Statistische Bundesamt Deutschland
Bundesanstalt Statistik Österreich
National Statistical Institute Finland
National Statistical Institute Estonia
National Statistical Institute Slovenia
Auftraggeberschaft
SAP Referenz
w396-0041
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
650 - Management
380 - Handel, Kommunikation, Verkehr
380 - Handel, Kommunikation, Verkehr