Kundenprofile im E-Commerce

Thumbnail Image
Authors
Risch, Daniel
Author (Corporation)
Publication date
2007
Typ of student thesis
Course of study
Type
05 - Research report or working paper
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW, Hochschule für Wirtschaft, Institut für Wirtschaftsinformatik IWI
Place of publication / Event location
Basel
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Das Internet bietet besondere Eigenschaften, die den elektronischen Absatzkanal für die direkte, personalisierte Kundenansprache prädestinieren: Kein anderes Medium ermöglicht eine so einfache, schnelle und umfangreiche Erhebung von kundenspezifischen Daten. Und kaum ein anderes Medium kann heute dynamischer auf die aktuellen Anforderungen der Kunden reagieren, individuelle Empfehlungen generieren oder dem Unternehmen wertvolle Informationen über die Nutzung des Absatzkanals zur Verfügung stellen.
Keywords
B2B, E-Business, E-Commerce
Subject (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Unknown
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
RISCH, Daniel, 2007. Kundenprofile im E-Commerce. Basel: Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW, Hochschule für Wirtschaft, Institut für Wirtschaftsinformatik IWI. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3182