Global to Local. An image based inquiry in print media’s evolution and role in cultural homogenisation
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Master of Arts FHNW in Digital Communication Environments
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
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Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
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Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In today’s fast-paced world, we all strive to balance work and life while maintaining social status. Global lifestyle choices are becoming uniform, reducing individuality, culture, and diversity. Influencers drive people to invest time and money in superficial products and lifestyles. Media, a powerful mirror of societal trends, significantly influences these choices.
This thesis explores how media has shifted cultural practices towards homogenisation and eroded cultural heritage. It examines the impact of external influences like media, migration, and economic changes across generations. Additionally, it investigates how visual representations reflect societal acceptance or resistance to monoculture. Through visual research, it aims to understand the emergence of monoculture hegemony in India and identify the factors driving this phenomenon.
Schlagwörter
Medien, Homogenisierung, Lifestyle, Indien, Hegemonie
Fachgebiet (DDC)
700 - Künste und Unterhaltung
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
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Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
BHAT, Akshada, 2024. Global to Local. An image based inquiry in print media’s evolution and role in cultural homogenisation. Basel: Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/50370