Can We Foster a Culture of Peer Support and Promote Mental Health in Adolescence Using a Web-Based App? A Control Group Study
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
JMIR Mental Health
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
3
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
JMIR Publications
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Background: Adolescence with its many transitions is a vulnerable period for the development of mental illnesses. Establishing effective mental health promotion programs for this age group is a challenge crucial to societal health. Programs must account for the specific developmental tasks that adolescents face. Considering peer influence and fostering adolescent autonomy strivings is essential. Participation in a program should be compelling to young people, and their affinity to new technologies offers unprecedented opportunities in this respect.
Schlagwörter
Companion App, Companion Project, Mental Health Promotion
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2368-7959
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
TELESKO, Rainer, Agnes VON WYL, Laura BOHLEBER, Aureliano CRAMERI und Brigitte EICH-STIERLI, 2016. Can We Foster a Culture of Peer Support and Promote Mental Health in Adolescence Using a Web-Based App? A Control Group Study. JMIR Mental Health. 2016. Bd. 3, Nr. 3. DOI 10.2196/mental.5597. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23494