Dopre lis tôs peraulis — use your words. A visual method to convey cultural richness and language appreciation

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Master of Arts FHNW in Digital Communication Environments
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Italy’s rich cultural heritage includes twelve officially recognized minority languages, including Friulian. Originating from a Latin dialect, Friulian has maintained its distinctiveness despite various historical and social challenges. Although regional statistics indicate about 400,000 speakers, its use is surprisingly modest, confined mainly to private contexts, with a gradual generational decline. This project aims to use visual communication as a tool to promote endangered minority languages, such as Friulian. By connecting people with resources to engage with the native language, it seeks to reach younger generations who often understand but don’t speak Friulian, due to lack of opportunities. The goal is to recontextualize Friulian and to emphasize its cultural value.
Schlagwörter
Sprache, Minderheiten, Friaulisch, kulturelles Erbe, visuelle Kommunikation
Fachgebiet (DDC)
700 - Künste und Unterhaltung
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GIUSTI, Anna, 2024. Dopre lis tôs peraulis — use your words. A visual method to convey cultural richness and language appreciation. Basel: Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/50374