Becoming a guide for pilgrims in a time of secularization
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Church, Communication and Culture
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
3
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
335-361
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Routledge
Verlagsort / Veranstaltungsort
London
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The goal of this case study is threefold: first, to introduce the concept of postmodern pilgrim, leveraging on two pilgrimage experiences in Switzerland; second, to propose a model (PEARL) fordeveloping training modules for pilgrim guides; and finally, to make concrete pedagogical suggestions based on the proposed model, which point out the effective uses of ICT applications. The model is based on the concepts of informal learning and reflective practice, which are also illustrated in the paper. The PEARL model is designed as an open source to be further integrated and tested.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2375-3242
2375-3234
2375-3234
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Zitation
INGLESE, Terry, 2019. Becoming a guide for pilgrims in a time of secularization. Church, Communication and Culture. 2019. Bd. 3, Nr. 3, S. 335–361. DOI 10.1080/23753234.2018.1545135. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6363