Relevance of artificial inrelevance of artificial intelligence components in workflow-based student projects

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
INTED2024 Proceedings
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
INTED Proceedings
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
3442-3450
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Verlagsort / Veranstaltungsort
Valencia
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
One of the big challenges today is innovative teaching concepts for business students in the area of digitalization. At the beginning of their study, students usually know only basics of IT mainly related to their private (mobile) environment and not real business scenarios such as business process management or workflow management. This paper explores innovative teaching concepts in the digitalization area for business students. It focuses on how students perceive process automation in workflows using tools like Camunda, particularly when tasks involve artificial intelligence (AI) components. The study assesses student engagement and learning effectiveness in projects involving decision models (DMN) and ChatGPT integration. The hypothesis suggests that tasks with ChatGPT are perceived as more enjoyable and relevant compared to DMN tasks. The research methodology includes questionnaires and data analysis, evaluating the responses of over 98 participating students. The results indicate a preference for AI-integrated tasks, highlighting the potential of AI in enhancing educational outcomes and student engagement in digital workflows.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
18th International Technology, Education and Development Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
04.03.2024
Enddatum der Konferenz
06.03.2024
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-84-09-59215-9
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
DANNECKER, Achim und Lukas MEYER, 2024. Relevance of artificial inrelevance of artificial intelligence components in workflow-based student projects. In: Luis GÓMEZ CHOVA, Chelo GONZÁLEZ MARTÍNEZ und Joanna LEES (Hrsg.), INTED2024 Proceedings. Valencia: International Academy of Technology, Education and Development (IATED). 2024. S. 3442–3450. INTED Proceedings. ISBN 978-84-09-59215-9. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48250