Von „rosaroten Zicken“, „kumpelhaften Skatbrüdern“ und „Problemkindern“ – Eltern, SchülerInnen und LehrerInnen im Spannungsfeld von Grundschule und Geschlecht

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2009
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Seemann, Malwine
Kuhnhenne, Michaela
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Gender Mainstreaming und Schule. Anstösse für Theorie und Praxis der Geschlechterverhältnisse
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
127-142
Patent number
Publisher / Publishing institution
BIS-Verlag
Place of publication / Event location
Oldenburg
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8142-2142-7
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Chamakalayil, L. (2009). Von „rosaroten Zicken“, „kumpelhaften Skatbrüdern“ und „Problemkindern“ – Eltern, SchülerInnen und LehrerInnen im Spannungsfeld von Grundschule und Geschlecht. In M. Seemann & M. Kuhnhenne (eds.), Gender Mainstreaming und Schule. Anstösse für Theorie und Praxis der Geschlechterverhältnisse (pp. 127–142). BIS-Verlag. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32826