Unterrichtskompetenz über die Zeit. Unterrichten lernen zwischen Studienbeginn und Ende des ersten Berufsjahres

No Thumbnail Available
Authors
Larcher, Susanna
Müller, Peter
Baer, Matthias
Dörr, Günter
Edelmann, Doris
Guldimann, Titus
Kocher, Mirjam
Author (Corporation)
Publication date
2010
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Abel, Jürgen
Faust, Gabriele
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Wirkt Lehrerbildung? Antworten aus der empirischen Forschung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
57-72
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Tagung des Projektes "Neue Wege in der Lehrerausbildung"
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
LARCHER, Susanna, Peter MÜLLER, Matthias BAER, Günter DÖRR, Doris EDELMANN, Titus GULDIMANN, Mirjam KOCHER und Corinne WYSS, 2010. Unterrichtskompetenz über die Zeit. Unterrichten lernen zwischen Studienbeginn und Ende des ersten Berufsjahres. In: Jürgen ABEL und Gabriele FAUST (Hrsg.), Wirkt Lehrerbildung? Antworten aus der empirischen Forschung. Münster: Waxmann. 2010. S. 57–72. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/17257