The Effect of coding dojos on internationally distributed virtual teams

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This master’s thesis investigates the effectiveness of Coding Dojo sessions in improving software development practices and fostering collaboration within international development teams. The research is conducted through interviews, observations, surveys, and a quasi-experiment involving a test and control group. This thesis begins by introducing the concept of Coding Dojo as a platform for collaborative learning and skill enhancement. It identifies the research questions that guide the study, focusing on code quality, efficiency, and knowledge exchange within a virtual coding environment. Through the analysis of findings, several key factors contributing to poor code quality are identified, including lack of understanding, psychological factors, technical challenges, and inadequate knowledge sharing. These insights lay the groundwork for targeted interventions and strategies to improve code structure, quality standards, and test coverage. Additionally, this thesis addresses concerns about the efficiency and effectiveness of online Coding Dojo sessions in international teams. The identified issues include time inefficiencies, lack of focus, rigid participant pairing sequences, and challenges in understanding unfamiliar concepts or programming languages.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Stutz, F. (2023). The Effect of coding dojos on internationally distributed virtual teams [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48717