Singing lessons for amateurs in the 18th century. An overview of Italy, England and Germany contexts with a gender focus on women’s history

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
26.02.2024
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Master of Arts Musikpädagogik Alte Musik instumental/vokal
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This work investigates singing lessons for amateurs in 18th century Italy, England and Germany with a gender focus on womens’ history, approaching gender related aspects in the learning process. We first use important historical sources from singing teachers of that century aiming to understand their position regarding the amateur public. Later we discuss more recent works which bring social aspects that might have influenced teachers and pupils in the teaching-learning process. Lastly, we focus on the gender cut, discussing music lessons for ladies in domestic education and connecting them with conduct books for women published at the time. Keywords: singing lessons, amateur singers, domestic education, conduct books, ladies' education.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Faria, G. (2024). Singing lessons for amateurs in the 18th century. An overview of Italy, England and Germany contexts with a gender focus on women’s history [Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/52206