Overcoming Mass Confusion: Collaborative Customer Co-Design in Online Communities

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Autor:innen
Piller, Frank
Schubert, Petra
Koch, Michael
Möslein, Kathrin
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2005
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Computer-Mediated Communication
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2005
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Wiley
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The idea of integrating users into a co-design process as part of a mass customization strategy is a promising approach for companies being forced to react to the growing individualization of demand. Compared to the rather huge amount of literature on manufacturing and information systems for mass customization, only little research discusses the role of the customer within the co-design process. Customers face new uncertainties and risks, coined "mass confusion" in this paper, when acting as co-designers. Building on a construction strategy of empirical management research in the form of six case studies, we propose the use of online communities for collaborative customer co-design in order to reduce the mass confusion phenomenon.
Schlagwörter
Virtual Communities
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1083-6101
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PILLER, Frank, Petra SCHUBERT, Michael KOCH und Kathrin MÖSLEIN, 2005. Overcoming Mass Confusion: Collaborative Customer Co-Design in Online Communities. Journal of Computer-Mediated Communication. 2005. Bd. 2005. DOI 10.26041/fhnw-2912. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2912