Measuring the effectiveness of e-commerce Web sites
Autor:innen
Schubert, Petra
Selz, Dorian
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2001
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Stuart, Barnes
Hunt, Brian
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
E-Commerce and V-Business: Business Models for Global Success 2001
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
83-102
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Butterworth-Heinemann
Verlagsort / Veranstaltungsort
Oxford
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Successfully conducting business on the Internet calls for new marketing paradigms that meet the requirements of the unique combination of its inherent characteristics: electronic markets, technological platform, and marketing issues. In this context, electronic markets are the framework in which market transactions are performed on the Internet. Underlying Internet technology forces marketing activities to be different from the ones applied to traditional sales channels and performance marketing is the essential ingredient for creating the best offering for the customer. The Web Assessment model unites these ingredients into a unified approach for the evaluation of commercial Web sites. The Web Assessment methodology has been developed over the last one and a half years and the initial ideas have appeared in conference proceedings (Selz and Schubert 1997a, Selz and Schubert 1997b, Schubert and Selz 1999).
Schlagwörter
CRM, Customer Relationship Management, E-Business, E-Commerce, EC-Applikationen, Virtual Communities, Virtuelle Gemeinschaften, Website
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra und Dorian SELZ, 2001. Measuring the effectiveness of e-commerce Web sites. In: Barnes STUART und Brian HUNT (Hrsg.), E-Commerce and V-Business: Business Models for Global Success 2001. Oxford: Butterworth-Heinemann. S. 83–102. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3196