Use of tablet PCs to facilitate the production of educational videos by teachers - A design science research in a rural school in Zimbabwe

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Schools in rural Zimbabwe are struggling with the classic way of education and problems like teacher-centric ways of education, lack of new technologies, lack of resources as well as the shortage of textbooks, teachers, and learning materials. This research helps the teachers form rural areas (like Mpumelelo) to create their own educational videos and to support student participation.Purpose: The goal of this research is to understand how teachers in a rural school can produce educational videos that support student-centric learning.Method: To achieve the goal of this research, a guide for producing and using educational video was developed. The teachers from Mpumelelo secondary school in rural Zimbabwe created their videos and presented the videos in the classrooms based on the developed guide.The data of this research generated from the observation of the intervention and the interviews with the teachers. Based on the evaluation of those data, the following results have been obtained....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KARIMI, Mohammad Ali, 2020. Use of tablet PCs to facilitate the production of educational videos by teachers - A design science research in a rural school in Zimbabwe. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40463