Made in Italy: Eccellenze in Digitale: a training program for Italian SMEs to improve digital literacy and competitiveness
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
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Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
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Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
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Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
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Zusammenfassung
The Italian economy is struggling in the global competition due to several critical issues, but especially because of slow productivity growth in SMEs. A delay in ICT adoption for process and product innovation is a possible explanation for slow productivity growth. The support offered by young “digital angels” can help Italian SMEs to build internal ecommerce and exploit digital technologies. Then, the role of existing industrial districts as nodes of the network economy, coupled with increased awareness of ICT opportunities, can be a remedy for the stagnation of the Italian economy. Institutions should implement specific programmes to facilitate this process of digital transformation. This thesis analyses “Eccellenze in Digitale”, a programme financed and coordinated by Unioncamere and Google which involved 105 graduates to support SME entrepreneurs in the digital transformation of their companies....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Zitelli, F. (2015). Made in Italy: Eccellenze in Digitale: a training program for Italian SMEs to improve digital literacy and competitiveness [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/39887