Mindsteps verbreitet sich – Lehrpersonen machen Entdeckungen

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulblatt Aargau/Solothurn
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
137
Issue / Number
9
Pages / Duration
47
Patent number
Publisher / Publishing institution
Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv)
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Die vierkantonale Aufgabensammlung Mindsteps ist im fortgeschrittenen Ausbau und wird vermehrt im Unterricht eingesetzt. Sie ist nach dem Lehrplan 21 gegliedert und ermöglicht, den Kompetenzzuwachs in den Zyklen 2 und 3 zu bestimmen.
Keywords
Mindsteps, datengestützte Schul- und Unterrichtsentwicklung
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
SCHMID, Philipp, 2019. Mindsteps verbreitet sich – Lehrpersonen machen Entdeckungen. Schulblatt Aargau/Solothurn. 2019. Bd. 137, Nr. 9, S. 47. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30311