Success Factors of Online Learning Videos

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
14.11.2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Thessaloniki
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Abstract Videos have emerged as a dominant medium for educational purposes in many Massive Open Online Course (MOOC) platforms. Online learning videos are visual components of the online learning platforms. They are particularly interesting for students who are visual learners and who learn best by watching the short format engaging videos rather than by just reading or listening to course materials. The paper focuses on the categorization of factors that are responsible for the success/popularity of online learning videos. The research is based on the literature review and video observations of the MOOC platforms, in particular of the Khan Academy and Coursera. In this paper, we propose a tabular and a spider graph as a condensed overview of categories that should commonly be utilized by the online learning video production to make them successful.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
International Conference on Interactive Mobile Communication Technologies and Learning (IMCL2014)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
13.11.2014
Enddatum der Konferenz
14.11.2014
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
DIWANJI, Prajakta, Bindu PUTHUR SIMON, Michael MÄRKI, Safak KORKUT und Rolf DORNBERGER, 2014. Success Factors of Online Learning Videos. International Conference on Interactive Mobile Communication Technologies and Learning (IMCL2014). Thessaloniki. 14 November 2014. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/9321