Academic Entrepreneurship for institutions in Switzerland
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Becoming an entrepreneur is an uncertain journey with many variables. This study aims to prove a market need for entrepreneurial education and business administration knowledge transfer for dentists. Despite a growing body of literature related to entrepreneurship, little is known about the need for tailored solutions in specific industries. In the literature, there are also different opinions on whether planning for business is beneficial in decreasing the failure rate among startups and supporting growth by planning. The current state of the art underlines the importance of business planning and modelling. Talking to the target group of dentists and using Design Thinking methodologies to bridge the gap between awareness about the problem itself and a solution-market-fit ensures a customer-centric approach.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
TAVIC, Slavisa, 2022. Academic Entrepreneurship for institutions in Switzerland. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48642