Teacher education for inclusion. International trends

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Vlachou, Anastasia
Priestly, Andrea
Jovanovic Milanovic, Olja
Babbie, Shannon
Saether, Elin
Alves, Ines
Proyer, Michelle
Rustamova, Sevinj
Herrera-Seda, Constanza
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
28.08.2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Nicosia
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This 2-part panel will bring together colleagues to reflect on teacher education for inclusion in 12 coun-try contexts: Australia, Austria, Azerbaijan, Chile, Cyprus, Greece, Norway, Portugal, Scotland, Serbia, Switzerland, and USA. Educating teachers that are prepared to teach diverse student populations is one of the big challenges of present times. This can be to some extent explained by the challenges experienced by teachers linked to student diversity and the international push to develop education systems that include all learners. According to Forlin (2010), TE for inclusion is a way of ensuring that teachers are prepared to teach in classrooms with diverse student populations. Livingston (2020) considers that the role and re-sponsibility of TE ‘in developing inclusive education that enables every teacher to meet the needs of all our young people’, still needs to be explored.
Schlagwörter
Inclusive education, Inklusive Bildung, Teacher education, Lehrpersonenbildung
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
ECER 2024 (European Conference on Educational Research)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
27.08.2024
Enddatum der Konferenz
30.08.2024
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
VLACHOU, Anastasia, Andrea PRIESTLY, Olja JOVANOVIC MILANOVIC, Raphael ZAHND, Shannon BABBIE, Elin SAETHER, Ines ALVES, Michelle PROYER, Sevinj RUSTAMOVA, Constanza HERRERA-SEDA, Simoni SYMEONIDOU und Ilektra SPANDAGOU, 2024. Teacher education for inclusion. International trends. ECER 2024 (European Conference on Educational Research). Nicosia. 28 August 2024. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-10274