An SQL Learning Game
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The use of game-based learning (GBL) in tertiary education has long been a controversial topic, hampered in part by a lack of empirical evidence. It is well-established that GBL is an effective learning method in elementary schools and that, in higher education, an increasing demand exists for alternative learning methods. This thesis investigates the acceptance and effectiveness of an SQL learning game at the FHNW and fills a gap in research on how applicable SQL games are. The work explored two areas of interest: student reaction to games as a vehicle for teaching and the effectiveness of games in teaching complex mathematically-based subjects. A game prototype was designed to incorporate the most current research on GBL. Pre-test, post-test and an acceptance survey based on an adaptation of the Technology Acceptance Model (TAM) were administered, with seven part-time students and sixteen full-time students....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KRAUSE, Kai, 2021. An SQL Learning Game. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40346