Personalized Commercial Web Sites
Autor:innen
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2006
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of CollECTeR Europe 2006
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
39-53
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in marketing and information systems as well as in other research disciplines. In this paper we present findings from a longitudinal research project on personalization of e-commerce systems. The findings were taken from interviews, empirical studies, and implementation projects with company partners. There is no single strategy for a successful personalization feature: each company needs to find its own unique selling proposition. The projects showed that once this USP has been identified it can be used for building up lasting relationships with customers. There is a need for further research into personalization issues ? even if there are companies like Amazon, eBay or Broadvision that already demonstrate how it can work.
Schlagwörter
E-Business, Personalisierung
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Veranstaltung
CollECTeR Europe 2006
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra, 2006. Personalized Commercial Web Sites. In: Proceedings of CollECTeR Europe 2006. 2006. S. 39–53. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3050