ERP systems towards digital transformation
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Business information systems and technology 4.0. New trends in the age of digital change
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
15-29
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Enterprise Resource Planning (ERP) systems employ highly integrated business software solutions that have existed for many years. Being the base of the IT application landscape of most enterprises, ERP systems remain fairly commoditized and scarcely leave room for differentiation. In view of the major digital transformations currently taking place, the role of ERP systems needs to be reconsidered. Geoffrey Moore’s concept of “Systems of Engagement” stresses the need for enterprise applications to become more user-oriented in order to support collaboration and to empower employees. Based on this understanding, we developed a model that classifies how ERP systems can evolve depending on its people-centricity focus and its level of integration.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-319-74321-9
978-3-319-74322-6
978-3-319-74322-6
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
ASPRION, Peter, Bettina SCHNEIDER und Frank GRIMBERG, 2018. ERP systems towards digital transformation. In: Rolf DORNBERGER (Hrsg.), Business information systems and technology 4.0. New trends in the age of digital change. Cham: Springer. S. 15–29. ISBN 978-3-319-74321-9. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42295