Singing to the lute in the early 16th century

Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
04.04.2022
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study focuses on the art of self-accompanied song in the first half of the 16th century, by firstly examining settings of public and private performances of secular and sacred music in French and Italian courts as well as surviving accounts of singing instrumentalists from Italy and Spain, and repertoire for voice and lute found in French, Italian or Spanish sources. Secondly, this study explores didactical sources, such as instructions for lute, vihuela, recorder or viol, or music theory and composition. The third part of the study concentrates on the process of creating progressive material to guide the lutenist to sing to their instrument, based on the historical sources and the repertoire studied in the first two parts.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
780 - Musik
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
'http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/'
Zitation
ROUX, Emma-Lisa, 2022. Singing to the lute in the early 16th century. Basel: Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4723